آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که دوست دارید همیشه هدیه‌های خاص و منحصربه‌فرد بدهید؟ و انتخاب هدیه برای مناسبت‌های مختلف از جمله تولد عزیزانتان برایتان سخت است؟ حقیقت این است که این وضعیت برای بسیاری از انسان‌ها در جهان وجود دارد. تنوع هدیه‌هایی که انسان‌ها می‌توانند به خانواده و دوستانشان بدهند این روزها خیلی کم شده و همه به خرید چیزهایی مانند عطر و ادکلن یا کارت هدیه متوسل می‌شوند. این در حالی است که دادن ادکلن به‌عنوان کادوی تولد واقعاً کلیشه‌ای شده و کارت هدیه‌ها هم انتخاب‌های جالبی نیستند. آمار نشان می‌دهد که پول‌های خرد یا مبالغ استفاده‌نشده در کارت‌های هدیه به بیش از میلیاردها تومان در سال می‌رسند و هنوز هم سازوکار مناسبی برای بازگرداندن آنها به مشتریان یا تعیین تکلیف آنها وجود ندارد. ما یک پیشنهاد خوب و یک ایده نو برای شما داریم: نظرتان چیست که ارز دیجیتال را به‌عنوان هدیه امتحان کنید؟

ارزهای دیجیتال امروزه بیش از هر زمان دیگری در دنیا پذیرفته شده‌اند و شمار زیادی از غول‌های تجارت الکترونیک، آنها را به‌عنوان ابزار پرداخت پذیرفته‌اند. با این اوصاف، دیگر شاید خیلی عجیب نباشد که بشنویم کسی برای روز تولدش بیت کوین هدیه گرفته یا برای عیدی، کاردانو هدیه داده است.

با این حال، این ارزها جدید هستند و غافل‌گیر شدن با آنها به‌عنوان هدیه تولد، بیشتر از پول نقد یا عطر است. از این گذشته، نقطه قوت ارزهای دیجیتال این است که ذخیره ارزش‌های خوبی هم هستند. قیمت ارزهای دیجیتال در طول زمان بسیار بیشتر از دارایی‌های دیگر بالا رفته است. بنابراین هدیه‌دادن ارزی مانند بیت کوین از نظر اقتصادی هم به‌صرفه‌تر از پول نقد است که ارزش آن در طول زمان کاهش می‌یابد یا چیزی مثل عطر که پس از مدتی تمام می‌شود.

اما با این همه، ممکن است دقیقاً ندانید که چطور می‌توان ارز دیجیتال هدیه داد و با مطالعه این مقدمه، این سؤال به ذهنتان خطور کرده باشد که «چگونه باید به کسی ارز دیجیتال هدیه بدهیم؟». ما در این مطلب که به‌کمک مقاله‌ای از سایت کوین‌مارکت‌کپ گردآوری شده، چند روش برای هدیه‌دادن ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم که می‌توانید از میان آنها، موردی را که دلخواه خودتان است انتخاب کنید.

کیف پول‌های کاغذی اغلب ساده‌ترین و آسان‌ترین راه برای هدیه‌دادن ارزهای دیجیتال هستند. کیف پول کاغذی در واقع تکه کاغذی است که کلید خصوصی و آدرس کیف پول روی آن چاپ شده است. می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت‌هایی مانند bitaddress (برای بیت کوین) یک کیف پول جدید با کلید خصوصی و عمومی منحصربه‌فرد بسازید و آن را پرینت بگیرید. سپس مقدار ارز دیجیتالی که می‌خواهید هدیه بدهید را به آدرس این کیف پول منتقل کنید و کیف پول کاغذی را در مناسبت موردنظرتان، به صاحب جدیدش هدیه بدهید.

توجه داشته باشید که در حال حاضر تنها سایت موردتأیید برای ساخت کیف پول کاغذی bitaddress.org است. سایت‌های جعلی کیف پول کاغذی ممکن است از کلید خصوصی ساخته‌شده رونوشت بردارند و برای خالی‌کردن کیف پول در آینده استفاده کنند.

کیف پول‌های کاغذی همه جزئیات موردنیاز را برای کسی که آن را هدیه می‌گیرد، روی خود دارند. کدهای QR که در سال‌های اخیر به شکل فزاینده‌ای محبوبیت یافته‌اند نیز از ویژگی‌های معمول کیف پول‌های کاغذی هستند. با استفاده از این کدها به‌راحتی می‌توان کلید عمومی را برای دریافت ارز دیجیتال و کلید خصوصی را برای پرداخت اسکن کرد.

از آنجا که کیف پول کاغذی چیزی جز یک کلید خصوصی و آدرس نیست، برای سایر ارزهای دیجیتال خودتان می‌توانید با صرف کمی وقت و به‌کارگیری سلیقه کیف پول کاغذی بسازید.

لبته اگر از این روش استفاده کردید، یادتان نرود که به گیرنده خوش‌شانس این هدیه بگویید که این کیف پول کاغذی یک ابزار موقت است و او باید در اسرع وقت، کیف پول جدیدی بسازد و ارز دیجیتال خود را به آن منتقل کند. سازوکار اصلی ارزهای دیجیتال به این شکل است که کسی نباید کلید خصوصی شما را بداند؛ اما خب وقتی شما یک کیف پول کاغذی می‌سازید و هدیه می‌دهید، طبیعی است که کلید خصوصی آن را هم مشاهده می‌کنید. بنابراین بهتر است که گیرنده، این ارزها را به یک کیف پول جدید منتقل کند.

برای انتقال ارزهای موجود در کیف پول کاغذی فقط کافی است از نرم‌افزاری استفاده شود که قابلیت واردکردن کلید خصوصی در آن وجود دارد. برای مثال، در مورد بیت کوین و اتریوم و سایر توکن‌های اتریومی، برای خرج‌کردن مبالغ کیف پول کاغذی می‌توان از کیف پول موبایل Mycelium استفاده کرد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *