چه به‌تازگی وارد فضای ارزهای دیجیتال شده باشید و چه کارکُشتۀ این عرصه باشید، می‌دانید در دنیای غیرمتمرکز که هرکس باید بانک خودش باشد، بدون کیف پول ارز دیجیتال نمی‌توانید قدم از قدم بردارید!

کیف پول‌های دیجیتالی نرم‌افزارها یا سخت‌افزارهایی هستند که ارزهای دیجیتال شما را ذخیره و نگهداری می‌کنند. با کمک یک کیف پول دیجیتال می‌توانید دارایی‌های دیجیتال را ذخیره یا ارسال کنید؛ مانند یک حساب بانکی.

اما چرا شناخت کیف پول‌ها برایمان اهمیت دارد؟

پاسخ اصلی به این سؤال ساده است: اگر کیف پول‌ها را نشناسید، هر لحظه ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید.

در حقیقت، همان طور که احتمالاً بارها شنیده‌اید، در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین‌ها مسئولیت دارایی‌های هرشخص برعهده خودش است و در این حوزه، یک اشتباه کوچک می‌تواند آخرین اشتباه شما باشد.

نکته دیگر این است که سطح ایمنی دارایی‌های دیجیتال در کیف پول‌های مختلف شبیه به هم نیست؛ چراکه امکانات و قابلیت‌های کیف پول‌های دیجیتالی پله‌پله با رشد و توسعه بلاک چین و ارزهای دیجیتال بیشتر و متنوع‌تر می‌شوند. پس، شناخت کارکرد و ویژگی‌های انواع کیف پول به‌اندازه شناخت ارز دیجیتالی که قصد دارید با آن کار کنید، اهمیت و ضرورت دارد.

همچنین، با توجه به پیشرفت‌های این حوزه، اکنون ۱۳,۰۰۰ ارز دیجیتال متنوع در بازار خریدوفروش می‌شود. بنابراین، اگر کیف پول‌ها را نشناسید و ندانید که چطور باید کیف پول ارز دیجیتال مدنظرتان را پیدا کنید، هر بار با مشکل مواجه می‌شوید.

علاوه بر این، کارکرد کیف پول‌ها فقط به ذخیره ارزهای دیجیتال محدود نمی‌شود و کیف پول‌های دیجیتالی سرویس‌های مختلف دیگری مثل معامله (صرافی‌های غیرمتمرکز) و سهام‌گذاری هم در اختیارمان قرار می‌دهند.

خلاصه بگوییم: در دنیای غیرمتمرکز، شناخت کیف پول‌ها مانند داشتن حساب بانکی اهمیت دارد و شاید در آینده کیف پول‌های دیجیتال جای حساب بانکی ما را هم بگیرند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *